עשו ואל תעשו : מוניות בשדה התעופה

לוגו מוניות לנתב"ג 007

התנהלות נכונה בנסיעה עם נהג מונית של שדה התעופה בן גוריון

לנהגי מוניות בשדה התעופה יש מוניטין דיי מפוקפק בכל מה שקשור בתעריפי נסיעה. למרות שירותי מוניות באפליקציה כמו גט טקסי, אובר, יאנגו, או רקסי, נוסעים שצריכים מונית מנתב"ג, עדיין רואים את נהגי המוניות מחכים מחוץ לאולם הנוסעים, בתור המוניות.

נהגי המוניות בטרמינל 3, שעובדים באופן קבוע בשדה התעופה בן גוריון במשך שנים רבות, אולי יבקשו מחיר נסיעה גבוה יותר, אך בדרך כלל יש להם יותר מה להציע מבחינת מקצועיות. מזה אומר? נהגים שעובדים בבלעדיות בשדה התעופה בן גוריון במשך שנים, מכירים טוב יותר את צרכי הנוסעים, למשל:

נהג מקצועי יודע את הדרך הקצרה והמהירה ביותר משדה התעופה לתל אביב, ירושלים, חיפה, או כל יעד אחר שהנסיעה אליו עלולה להתארך מאוד בגלל כבישים עמוסים.
במקרה הזה, הניסיון של הנהג יהיה לזכותכם, והוא כנראה ייקח אתכם ליעדכם בזמן קצר יותר מאשר נהג מונית שאינו עובד בשדה התעופה בדרך כלל.
אם זמן ההגעה ליעד חשוב עבורכם, כדאי לכם לשקול לנסוע מנתב"ג עם נהג מונית מנוסה, שמכיר היטב את כל דרכי הקיצור..

בהווה, לקוחות רבים מזמינים מונית בנתב"ג באמצעות אפליקציות מוניות כמו גט טקסי, אובר, או יאנגו. לא בגלל מחירים אטרקטיביים יותר, הסיבה להזמין מונית דרך אפליקציה בדרך כלל קשורה בנוחות, ותחושת ביטחון מכיוון שיש להם את כל פרטי הנהג בטלפון, ואת היכולת לדבר עם מוקד שירות לקוחות במידה ומשהו בנסיעה לא היה תקין.

לכתבות הכי מעניינות >>

הנה 8 סודות שנהגי מוניות בשדה התעופה לא רוצים שתדעו:

1. נהגי מוניות של שדה התעופה בדרך כלל גובים מתיירים תעריף נסיעה גבוה יותר.
אם החלטתם לנסוע עם נהג מונית של שדה התעופה, שימו לב שהוא מבין שאתם לא תיירים. במידה ובחרתם בנסיעה לפי מונה, הקפידו על כך במיוחד. לנהגי מוניות רבים יש נטייה להאריך את הדרך כאשר מדובר בתיירים. לעתים הנהג עלול להאריך את הדרך ביותר מ 10 ק"מ. הנסיעה במונה מתומחרת לפי מספר הק"מ, ולכן תשלמו הרבה יותר כסף. במיוחד אם מדובר בתעריף 2.

אם אינכם מכירים היטב את הדרך שהנהג בחר לנסוע בה, אני ממליץ להפעיל את אפליקציית WAZE, או GPS אחר, כדי לוודא שהנהג נוסע בדרך הקצרה ביותר.
אם ה"ווייז" אומר שהנהג אינו נוסע בדרך הקצרה, אתם יכולים להגיד לו שלפי הג'י פי אס, מומלץ לנסוע בדרך אחרת. במקרה כזה, הנהג כבר הבין שאתם מודעים "לטריק" שהוא ניסה, ויש סיכוי טוב שהוא יחזור למסלול נסיעה תקין.

2. נהגי מוניות יכולים לסרב לקחת אתכם :
תקנות משרד התחבורה מקנות לנהגי מוניות אפשרות לסרב לתת שירות לנוסעים, במקרים מאוד ספציפיים.
* נהג המונית חושש לביטחונו – מותר לו לסרב להצעת נסיעה.
* במידה והנהג מזהה נוסעים שיכורים שעלולים להקיא במונית, או להשאיר בלגן במושב האחורי, הם יכולים לסרב לתת שירות. נהגי המוניות בשדה התעופה, מחויבים להחזיק את הרכב במצב נקי, וייצוגי כל עוד הם עובדים עם תיירים, ולקוחות של שדה התעופה .

3. אולי כדאי שתראו את המונה בזמן הנסיעה :
מומלץ לכל נוסע במונית לעקוב בעיניו אחר מונה מחיר הנסיעה. בחרו מקום שממנו תוכלו לראות את המחיר עולה בהתאם להתקדמות הנסיעה.
ברגע שאתם נכנסים למונית, וודאו שהמונה מתחיל מתעריף הנסיעה הראשוני – תעריף הנסיעה הראשוני משתנה בין מדינה למדינה, וכדאי לדעת מהו לפני כניסתכם למונית. תמיד אפשר לשאול את הסדרן, או את שירות המודיעין הכללי בשדה.
במידה וזיהיתם מונה "שמתנהג" מוזר, יש סיכוי שנהג המונית תכנת אותו לתת מחיר גבוה יותר.
אם תבחרו להעיר לנהג באותו רגע, הוא יכול לטעון שהוא לא שם לב, והמונה התקלקל בדיוק עכשיו. במצב כזה עלול הנהג להציע "מחיר ביטחון", הכוונה היא למחיר מקסימום, שגם אם המונה בסוף הנסיעה יראה מחיר גבוה יותר, "מחיר הביטחון" המסוכם מראש, הוא זה שיקבע את מחיר הנסיעה.

4. נהג המונית יכול ליצור קשר עם המשטרה :
אם נהג מונית מרגיש מאוים, יש לו את האמצעים ליצור קשר עם המשטרה במהירות.
בישראל לכל נהג מונית יש "לחצן מצוקה", וכל מה שעליו לעשות הוא ללחוץ עליו כדי להזעיק את ניידת המשטרה הקרובה ביותר. ברגע הלחיצה, "אורות מצוקה" מיוחדים יפעלו בהבהוב "בכובע" של המונית, כדי שעוברי אורח יבחינו שהנהג צריך עזרה. לכן, במידה וחשבתם לא לשלם לנהג את הסכום שביקש, או לא לשלם בכלל, קחו בחשבון שאתם עלולים למצוא את עצמכם מסתבכים עם החוק.

מוניות בנתבג : המלצות שיכולות לחסוך לכם כסף

5. המונית היא כלי רכב מלוכלך במיוחד :
אמנם יש דרישה מנהגי המוניות לשמור על רכב נקי ומסודר, אך זה לא חוק חובה.
לכל נהג מונית אופי משלו, וסטנדרטים משלו, והוא יכול לבחור אם לנקות את המונית פעם בשבוע, או פעם ביום. מה שאני מנסה להגיד, אפילו אם מראה המונית הכללי נקי, אל תשכחו שאלפי נוסעים ישבו במושבים האלה. לא פעם, לנהג מונית יוצא להסיע שיכורים, נרקומנים, אנשים חולים, ואולי אפילו מדממים, וכל סוג אוכלוסייה מוזרה שאתם יכולים לחשוב עליה.

6. נהג המונית בדרך כלל מקשיב לשיחה שלכם :
למרות שאתם בטוחים שנהג המונית מקשיב לרדיו, או בעיקר עסוק בנהיגה, קחו בחשבון שהוא מאזין לכל מילה שלכם. גם אם בחרתם לדבר בשפה שאתם חושבים שהנהג לא מבין, אתם יכולים להיות מופתעים מכמות הנהגים שדוברים כמה שפות. לכן הישמרו מפני שיחה על הנהג, או היזהרו מלהגיד דברים שאתם לא רוצים שהנהג ישמע.

7. אפשר לנהל משא ומתן על המחיר :
בתחילת הנסיעה ייתכן והנהג ישאל אתכם מה אתם מעדיפים : " נסיעה לפי מונה " או " נסיעה לפי מחיר קבוע מראש ".
במידה ותבחרו נסיעה לפי מחיר קבוע מראש, יש נהגים שיסכימו לנהל משא ומתן על המחיר. נהגים מנוסים יודעים היטב מה המחיר שאמור לצאת במונה, ולכן לא יסכימו להצעה נמוכה מידי, אך נהגים פחות מנוסים ייתכן ויסכימו לסכם על מחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון הרשמי. מומלץ לבדוק אם אפשר להגיע עם הנהג להסכמה על מחיר ש2 הצדדים יהיו מרוצים.

8. עודף: לא כל נהגי המוניות מחזיקים עודף במונית :
במידה ואתם מתכוונים לשלם במזומן, במיוחד אם אתם במדינה זרה – ולא הכנתם סכום שקרוב לעלות הנסיעה, עלולה להיות לכם בעיה, בעיקר אם אתם נוסעים ליעד ללא עסקים פתוחים. במידה ולא יהיה לנהג עודף, תצטרכו להמשיך לעשות סיבוב במונית עד שתמצאו עסק, או נהג מונית אחר שיסכים לעזור ולפרוט לכם את הכסף. לא תמיד משימה פשוטה. לכן אני מאוד ממליץ להכין סכום כסף שקרוב מאוד לעלות הנסיעה.
דרך אגב, לחלקם יש עודף, אך זאת טקטיקה מוכרת של נהגי מוניות להגיד שאין כדי שתשאירו אצלם סכום נסיעה גבוה יותר מזה שנקבע.

אולי יעניין אתכם גם >>

המשיכו לדפדף באתר >>

חופשה נגישה בחו"ל

המדריך לחופשה נגישה שיתוף ב whatsapp שיתוף ב facebook שיתוף ב twitter תוכן עניינים תיירות לבעלי מוגבלויות כולנו אוהבים לטייל, כולנו אוהבים לנפוש, לקחת בית

קרא עוד »