שאלות נפוצות - FAQ

תוכן עניינים

מוניות: שאלות נפוצות ותשובות.

בישראל רוב המוניות הן מדגם של רכב פרטי ומסוגלות להסיע עד 4 נוסעים.
יש מספר דגמים נוספים הרבה פחות נפוצים, שמותאמים לקהל נוסעים ייעודי כמו:
✦ משפחות עם ילדים.
✦ נוסעים עם כיסא גלגלים.
✦ מוניות ספיישל עד 4 נוסעים שהתקינו עזרים נוספים על המונית כדי לאפשר העמסת ציוד רב, שתא מטען רגיל אינו יכול להכיל.

★ הדגמים הם:
מונית גדולה – מיועדת למשפחה – או לקבוצה של 5 / 6 נוסעים.
במידה ואתם צריכים להסיע 7 נוסעים ומעלה, תצטרכו רכב הסעות / מיניבוס,
שכן, אין מוניות שיכולות להסיע מעל 6 נוסעים.
◂ מוניות נגישות – מונית נגישה עם מעלון חשמלי להסעת נכים עם כיסא גלגלים.
מוניות עם גגון / סטיישן – להובלה קטנה של ציוד או מטען רב כמו:
מזוודות רבות כשנוסעים לשדה התעופה, אופניים, ציוד גלישה או סקי, ועוד.

אנו מציעים שתזמינו מונית לפחות יומיים לפני הנסיעה. במידה ונזכרתם ברגע האחרון, הכל בסדר. התקשרו להזמין מונית לשדה התעופה "מהרגע להרגע" 24 שעות, ואנו נמצא את המונית הכי קרובה אליכם.

במידה ונהג המונית נתן שירות טוב, והנסיעה עברה לשביעות רצונם של הנוסעים – מקובל להשאיר טיפ. נהגי המוניות מספרים שמעל 70% מהלקוחות משאירים טיפ.

כמה טיפ נהוג להשאיר לנהג המונית?

בדרך כלל משאירים בין 10% ל 20% טיפ.

כדאי לקרוא את הטיפים הבאים:

✦ עדיף לנסוע עם נהג קבוע, שהילדים מכירים ומרגישים בטוחים בסביבתו.
✦ שוחחו עם נהג המונית לפני הנסיעה וסכמו את עלות הנסיעה, שהכל יהיה ברור מראש.
✦ דאגו למספר הפלאפון של הנהג, באיזה תחנה הוא עובד, ומה מספר הרישוי של המונית.
✦ וודאו שהנהג יודע את הכתובת המדויקת, והיכן בדיוק הוא אמור להוריד את הילד.
שלא יהיה מצב, שהנהג מוריד ליד הכתובת והילד הולך לאיבוד.

★ מה לא לעשות במידה והילד צריך לנסוע לבד –
לא לעצור מונית מזדמנת ברחוב, ללא תכנון מראש של הנסיעה וכל מה שהזכרנו כאן.
★ לא לשלוח את הילד עם סכום כסף גדול בהרבה ממחיר הנסיעה.
★ אם הילד מביע חשש לגביי נסיעה במונית ספציפית, כנראה שהוא מרגיש משהו. החליפו למונית אחרת.
*כל אמצעי הזהירות – רק מפני שמדובר בילדים.
* אין במידע זה הכוונה או הצעה כיצד לנהוג במצבים מסוימים. הפעילו שיקול דעת והחליטו בעצמכם מה נכון.

אזהרה: אין בכתבה זאת כדי להוות ייעוץ, ו/או הצעה כלשהי לציבור, אלא למטרת אינפורמציה כללית בלבד עבור כלל המתעניינים.

תניית פטור – דיסקליימר ( Disclaimer ) :

* כל המידע המופיע במאמר, נכתב בתום לב.
אין לכותב כל אחריות, מפורשת או משתמעת, לגבי הדיוק, התוקף, או הזמינות של מידע כלשהו בכתבה.

שירות "אובר X" אינו קיים בישראל נכון לשנת 2019.
שר התחבורה בהחלטה אמיצה יש לציין, חסם את כניסתו של שירות הרכבים הפרטיים הייחודי של אובר.
הסיבה לחסימת הכניסה – כנראה השיקול שלא לפגוע בפרנסתם של מאות אלפי נהגי מוניות בישראל.

יש לציין ששירות המוניות "הרגילות" של אובר כן זמין בישראל, אך זמינות המוניות נמוכה לעומת אפליקציות מוניות מתחרות.

היי, דיי נפוץ שתיירים ונוסעים מזדמנים, שוכחים ( בדרך כלל במושב האחורי ), חפצים שונים כמו: טלפונים סלולריים, ארנקים, מזוודות, מפתחות, מצלמות, כובעים, משקפיים, ועוד.. זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו.
האינסטינקט הראשון שלנו הוא פאניקה, אנחנו חושבים על האפשרות שהחפצים האישיים שלנו נעלמו לתמיד.

★ הירגעו, קחו נשימה עמוקה ובצעו את השלבים הבאים:
✦ נסו להיזכר בכל המידע שיש לכם על המונית: דגל, מספר רישוי, מספר זכות ציבורית, הזמנתם באפליקציה, או דרך תחנה?
✦ במידה ואבד לכם כרטיס אשראי או פלאפון, התקשרו מיד לחברה כדי לבטל את כל השירותים הקשורים.
✦ צרו קשר עם תכניות רלוונטיות בכלי תקשורת נפוצים כמו רדיו או טלוויזיה. יש סיכוי שהם יסכימו לשדר ידיעה אודות החפץ האבוד שלכם במידה והוא חשוב מספיק.
✦התקשרו לכל תחנות המוניות באזור הרלוונטי, יש סיכוי שאם תמסרו לסדרן פרטים מדויקים, או סימן מזהה ייחודי, הוא יוכל לאתר עבורכם את הנהג, בעזרת מכשיר הקשר של התחנה.

בהצלחה.

כן, מותר ומומלץ להזמין מונית מנתב"ג מראש.
מאז הרפורמה החדשה בשדה התעופה, וביטול המכרז, והבלעדיות שהייתה לחברת המוניות "הדר לוד", כל נהג מונית הרשום כחוק בישראל, יכול לאסוף נוסעים באופן חופשי מנתב"ג.

★ הסיבות שכדאי להזמין מונית מנתב"ג מראש הן:
» לא תצטרכו לחכות בתור המוניות, שיכול להימשך לפעמים כשעה ויותר.
» חיסכון בכסף – בהזמנה מנתב"ג תקבלו מחיר מבצע מיוחד.
» נהג מונית אישי ישובץ להזמנה שלכם.
» סדרן התחנה עוקב אחרי מספר הטיסה שלכם, במידה ויש שינויים בזמן הנחיתה,
הסדרן מעדכן את הנהג שלכם בזמן אמת על עיכוב או דחייה של הנחיתה, כדי שהאיסוף יהיה בזמן.

להלן אמצעי התשלום:
מזומן לנהג בסיום הנסיעה.
תשלום עם כרטיס אשראי או באפליקציה כמו "BIT" של בנק הפועלים.

האם כל נהגי המוניות מקבלים כרטיסי אשראי?

ובכן, התשובה היא לא. יש המון נהגים שמעדיפים לעבוד עם מזומן בלבד.

בישראל מותר ומקובל לשבת ליד הנהג.
ישנן מדינות מסוימות בעולם שנסיעה במושב הקדמי ליד הנהג אסורה, או לא מקובלת. בעיקר מטעמי ביטחון הנהג.
נתונים סטטיסטיים:
70% מהגברים מעדיפים לשבת בכיסא הקדמי של המונית.
60% מהנשים מעדיפות לנסוע במושב האחורי של המונית.
30% מהנוסעים חושבים שישיבה בכיסא הקדמי אינה מנומסת או מפריעה לנהג.
60% מנהגי המוניות מעדיפים שהנוסעים שלהם ישבו במושב האחורי.
70% מהנוסעים באזור תל אביב יושבים באופן קבוע במושב האחורי.
70% מהנוסעים בבת ים יושבים באופן קבוע במושב הקדמי.

מונית ספיישל נהוג להזמין מראש רק כאשר מדובר בנסיעה חשובה, ולא רוצים להגיע למצב שברגע האחרון מחפשים מונית ולא מוצאים.

לדוגמא: כשנוסעים לשדה התעופה 90% מהאנשים מזמינים מונית מראש, כדי לא לפספס את הטיסה.

פחות מקובל להזמין מונית מראש לנסיעה עירונית קצרה, מפני שזמינות המוניות לנסיעות מהסוג הזה בדרך כלל גבוהה, בתחנות המוניות או באפליקציות השונות, כך שתוך מספר דקות מונית תחכה לכם ליד הבית.

גם זה יכול לקרות לכולנו, מי מאתנו לא שכח משהו חשוב בבית. בכל זאת, לא לשלם לנהג המונית עבור הנסיעה נחשב גניבה לכל דבר. כמובן שאם באמת מדובר ב"תאונה", נהג המונית יצפה ממכם למצוא פתרון מהיר לסיטואציה המביכה. תוכלו להשאיר ערבון, ואפילו לנסוע הביתה כדי להביא אמצעי תשלום. נסיעה טובה.