ראיון עם נועה - נהגת מונית

במושב הנהג: נועה החליטה לעשות הסבה לנהגת מונית מהייטק

החלטתי לצאת מהמזגן במשרד לסדרת ראיונות עם נהגות מונית בכל חלקי הארץ.

היום אראיין את נועה – נהגת מונית שעבדה בעבר בחברת הייטק מצליחה. פגשתי את נועה בבית קפה במרכז תל אביב – אזור העבודה שלה רוב שעות היום.

נועה אישה מדהימה, חכמה במיוחד, שיודעת בדיוק מה היא רוצה. היא גם הצליחה לשכנע אותי – למה עזיבת המשרה המצוינת בחברת הייטק הייתה החלטה נכונה.

היי נועה מה שלומך?

"אצלי מעולה תודה – אפשר להתחיל יש לי נסיעה מירושלים לנתב"ג עוד מעט" – אמרה עם חיוך וקריצה"

הבנתי את הראש, בסדר נועה, מתחילים.

מה גרם לך להיות נהגת מונית?

נועה: "נראה לי שזה רץ במשפחה, אבא שלי היה נהג מונית ספיישל בראשון לציון כמעט כל חייו, עכשיו הוא בפנסיה. אני זוכרת אותו יוצא כל יום מהבית ב 6 בבוקר וחוזר אחר הצהריים. היה נראה שהוא אוהב את העבודה."

"אמא שלי עקרת בית כל חייה, לא עבדה מעולם, ועדיין אבא הצליח לפרנס את המשפחה בכבוד. היום המצב קצת שונה, צריך לעבוד המון שעות כדי להביא משכורת יפה הביתה."

"אבל זאת לא הסיבה היחידה, הסיבה העיקרית שבגללה החלטתי להיות נהגת מונית היא שיש לי 2 ילדים שאני צריכה לפרנס, אני אם חד הורית."

"כשעבדתי בהייטק התחלתי את היום ב 5 בבוקר והייתי חוזרת הביתה ב 8 בערב. בקושי הצלחתי לראות את הילדים שלי."

"שלא לדבר על להיות יותר מעורבת בחיים שלהם – מה קורה בבית הספר – לעזור להם עם שיעורי הבית – לשמוע איך עבר עליהם היום.. כשהגעתי הביתה, הם היו כבר עייפים, במיטה חצי ישנים. אני לא חושבת שזה מתכון להורות מוצלחת."

"החלטתי שאני צריכה עבודה שבה אוכל לקבוע את שעות העבודה בעצמי, כדי שאוכל להיות עם הילדים שלי יותר – הזמן הזה לא חוזר לעולם."

לכתבות הכי מעניינות >>

את אוהבת את העבודה שלך בתור נהגת מונית ?

"אוהבת" – זאת מילה גדולה. אני לא יודעת באמת כמה אנשים אוהבים את העבודה שלהם, אני יכולה להגיד שהיתרונות כרגע רבים מהחסרונות."

"אני לא סובלת במונית. למזלי בשנים האחרונות נכנסו אפליקציות כמו גט טקסי, אובר, רקסי, וגם יאנגו, שהפכו לחלוטין את כל שיטת העבודה. אפשר להגיד שהאפליקציות מנגישות את העבודה במונית לנשים."

"אם נחזור 10 שנים אחורה, כשלא היו אפליקציות, רוב העבודה במונית הגיעה מתחנת מוניות וחברת הסעות עם קווים קבועים, איסוף של נוסעים משדה התעופה בן גוריון וגם נוסעים מזדמנים מהרחוב".

"לגביי תחנת מוניות – הן נשארו כמעט לא רלוונטיות, כיום הן מצליחות לשמור על מקומן בעיקר בערי הפריפריה, שבן יש להם את יתרון הבית, מיקום התחנה וקרבתה לאוכלוסייה, עדיין מצליח ליצור לעתים יתרון על אפליקציות."

את חושבת שהיית מצליחה להסתדר בתחנת מוניות שרוב נהגיה באופן מסורתי הם גברים?

"כמובן שזה לא פשוט כמו לעבוד עם גט טקסי, או אובר. אבל אני חושבת שאפשר לעשות הכול אם רוצים. לא צריך להתרגש מכמה מכשולים. אני יודעת שהגברים בתחנה לא היו עושים לי חיים קלים, אבל אני חזקה, אני חושבת שבסופו של דבר, הייתי הופכת להיות מנהלת התחנה".

לפני כמה ימים חבר אמר לי שביתו רוצה להיות נהגת מונית, הוא רצה לדעת אם אני חושב שזה מסוכן. מה את היית אומרת לו?

"אני אהיה כנה ואגיד לך שיש לא מעט סיכונים בעבודה הזאת. – בכל זאת – אני מבלה המון שעות בכביש – המון. כמו שאתה יודע, הכביש בישראל שנת 2020 מאוד מאוד מסוכן."

"לאחרונה נוספו גם כל הכלים המסוכנים האלה, אני מתכוונת לאופניים חשמליים שנהגיהם הם ילדים או בני נוער, שעדיין לא מבינים את התנועה, ואת הסיכונים הכרוכים ברכיבה על הכביש במהירות גבוהה, כנ"ל לגביי קורקינטים חשמליים"

לדעתך זה הסיכון היחיד – עבודה בכביש?

"ממש לא. צריך לדעת את מי מעלים למונית, זה עניין של ניסיון, לומדים עם הזמן. צריך לדעת להבחין בין נוסעים לגיטימיים, לשיכורים, נרקומנים, ואפילו עבריינים, שחלק מהם רוצים לנסוע בלי לשלם, או אפילו מתכננים לשדוד אותי או לגנוב את המונית בסיום הנסיעה. חייבים קצת "חכמת רחוב", אחרת… לפעמים זה יכול להיגמר לא כל כך יפה."

אני רואה שאת נושאת נשק – ברישיון כמובן, אני מניח.

"הנשק הזה איתי עוד לפני העבודה במונית, בצבא הייתי בתפקיד פיקודי קרבי. כשהשתחררתי מהצבא, עבדתי בתור מאבטחת עם נשק. לאחר מכן החלטתי שאני מוציאה רישיון אזרחי לשאת נשק, במדינה שלנו, אין לדעת מתי זה יכול להיות שימושי. אני שמחה שהשארתי את הנשק, במונית זה גורם לי להרגיש קצת יותר ביטחון"

מדברייך אני מבין שכדי להיות נהג או נהגת מונית צריך קצת יותר מרישיון נהיגה, לחלק מהאנשים זה מתאים לחלק פחות.

אמת. לדעתי צריך אישיות מתאימה.

כדי לקבל רישיון נהיגה למונית – צריך לעבור קורס של משרד התחבורה, לעבור תאוריה של רכב ציבורי, וטסט.

את חושבת שהלימודים באמת יכולים לתת כלים לנהגי מוניות בהמשך הדרך?

"הקורס הזה של משרד התחבורה… אוי… , תראה אני לא רוצה להיות אנטי, או לזלזל בתהליך של הוצאת רישיון למונית. אבל אני לא יודעת עד כמה הקורס רלוונטי בעידן הטלפון החכם, כשיש גוגל, ו WAZE… לא נשאר יותר מידי מה לדעת. הרי בקורס הכול תאוריה, אין מעשי חוץ מהטסט – שהוא למעשה זהה לטסט הרגיל כשמוציאים רישיון."

בתחילת התהליך עוברים בדיקה פסיכיאטרית?

"כן, עוברים מבדק עם מיליון שאלות בערך, כדי להבין שמגיש הבקשה שפוי יחסית. למה אני אומרת יחסית? כי אני חושבת שכולנו מכירים כמה נהגי מוניות, שלא אמורים לעבוד עם ציבור, אני מכירה כמה מקרים באופן אישי. השאלה הבאה בבקשה."

איך את מרגישה לגבי השירות השנוי במחלוקת של חברת אובר, לדעתי קוראים לשירות "UBER X", אני יודע שהשירות לא פעיל בארץ במתכונת של רכבים פרטיים, ועדיין ארצה לשמוע מה את חושבת על כל העניין.

"אני חושבת שיש בזה היגיון, זה יכול להיות נכון במקומות מסוימים בעולם, בשעות השיא, בזמן שיש מחסור במוניות. הבעיה שלי זה לא עם אובר, הבעיה שלי זה הצביעות של הרגולטור, שמסדיר את ענף המוניות עם מיליון חוקים ותקנות, ואז בא תאגיד ענק עם המון כסף כמו אובר, משמן את האנשים הנכונים, שוכר לוביסטים, וכך הוא מצליח לעקוף את כל החוקים."

"שירות "אובר X" יצר תחרות לא הוגנת בהרבה מקומות בעולם, בין המוניות עם עלויות תפעול גבוהות מאוד, לבין נהג שמוציא את הרכב הפרטי לסיבוב לעשות עוד כמה גרושים, ללא כל רגולציה."

"אם באמת רוצים לעשות שינוי בענף המוניות זה בסדר, אבל לדעתי צריך לפצות כספית את כל הנהגים שמתפרנסים מהמונית שנים רבות, כדי לאפשר להם להסתגל למצב החדש."

תודה נועה, היה נעים להכיר, בהצלחה בהמשך הדרך.

נכתב ע"י ד"ר האוס – לתגובות[email protected]

© כל הזכויות שמורות למוניות 007 – אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר.

מידע שכדאי לדעת:

שדה התעופה רמון תחבורה

[rank_math_breadcrumb] הדרך שלכם לשדה התעופה החדש "רמון" 0723941777 בנוסף לשדה התעופה עובדה באילת, בינואר האחרון נחנך באזור הדרום שדה התעופה החדש, הוא שדה התעופה על

קרא עוד »

מומלץ? נסיעה ברכב לבן גוריון

[rank_math_breadcrumb] יותר זול? שילוב של חניה קרובה לנתב"ג והזמנת מונית ספיישל 0723941777 האם ניתן לחסוך עלויות בנסיעה עם הרכב הפרטי לנתב"ג? בסקר יזום שנערך לאחרונה,

קרא עוד »