7 פרטים קטנים שחשובים לנוסעים במונית

לוגו מוניות לנתב"ג 007

מה הכי חשוב לנוסעים במונית ספיישל?

החלטנו לבדוק ע"י סקר, שבו נשאל לקוחות של תחנות מוניות מוכרות, איך הם היו מתארים את הנסיעה האידאלית במונית, ומה היו משנים בשירות המוניות שיש כיום.

לעתים אולי קצת קשה לנהג המונית הממוצע להבין עד כמה חשובים "הפרטים הקטנים". לא משנה מה היעד, הלקוחות רוצים שהנסיעה תעבור בצורה הנעימה והרגועה ביותר.

★ אנשים נוסעים במוניות ספיישל מסיבות שונות:
✦ להגיע למקום העבודה בזמן.
✦ להגיע בזמן לשדה התעופה כדי לא לפספס את הטיסה.
✦ לחזור הביתה בשלום אחרי יום ארוך של סידורים.

מוניות הן אחת הדרכים הכי נוחות להגיע מנקודה A ל B. מוניות הרבה יותר נוחות מאוטובוס, רכבת, או מונית שירות.

★ אז איך ניתן לשפר את חוויית השירות במוניות?
כמו בכל עסק טוב, גם לנהג המונית יש אינטרס לשמור על קהל לקוחות מאושר.
כדאי לתת ללקוחות שירות טוב ויחס אישי, לעתים כדי לקבל דירוג של 5 כוכבים באפליקציה, או כדי להרחיב את קהל הלקוחות הקבועים.
שמירה על לקוחות מרוצים, הוא מתכון בטוח ללקוחות חוזרים, וגם ללקוחות חדשים שמקבלים המלצות מפה לאוזן. משתלם להתאמץ לא?

לכתבות הכי מעניינות >>

נוהגים במונית ? מדריך מומלץ ( לא רשמי ) לנהג המונית

★ הנה רשימה של 7 "פרטים קטנים", שחשובים מאוד לנוסעים במונית, לפי הסקר שערכנו.
1. עמידה בזמנים:
במקום הראשון במדד החשיבות לנוסעים, ממוקם איך לא, עמידה בזמנים.
נוסעי המוניות בישראל מצפים שהמונית שהזמינו תגיע בזמן.
סביר להניח כי הלקוחות יהיו דיי מתוסכלים אם המונית שהזמינו תגיע ביותר מ 3 דקות איחור.

כדי לרצות את כל לקוחות התחנה, חברת מוניות חייבת לשמור על סטנדרטים גבוהים כמו:

✦ זמינות מוניות מיידית מהרגע להרגע – מהירות התגובה להזמנת המונית, חשובה מאוד לקהל הנוסעים במוניות.

קל להגיד קשה לבצע – אנו חיים בשנת 2019 ובפתח כבר 2020. כלי התחבורה הנפוץ ביותר בכבישי ישראל, הוא המכונית הפרטית. וזה אומר – פקקים, המון פקקים. התחבורה הציבורית בישראל כידוע – לא מהטובות בעולם בלשון המעטה, ובהתאם לכך, רוב שעות היום הכבישים מלאים עד אפס מקום.

שימו לב: בשעות השיא מרחק של ק"מ אחד במונית במרכז תל אביב עלול לקחת בין 5 ל 10 דקות.

למרות שהנהג ממש קרוב לכתובת ההזמנה, העומס בכביש מונע ממנו לתת שירות מהיר ללקוח, בגלל תנאי דרך שלא קשורים לנהג, הלקוחות מקבלים שירות איטי.

אירועים חריגים נוספים שעלולים לעקב את זמן השירות ללקוח:
> סגירת כבישים בגלל תאונה, חפץ חשוד, הפגנה, כביש מוצף, ואפילו משאית זבל.
> "עבודות בכביש" – סגירת כביש עקב עבודות תשתית.

2. צוות שירות לקוחות 24 שעות
שירות לקוחות מסביב לשעון:

חשוב מאוד בעת הפעלת תחנת מוניות, להקפיד על נציגי שירות שיוכלו לתת מענה לנוסעים ולנהגים. אנו נמצאים עדיין בתקופה שהלקוחות אוהבים לדבר עם נציג שירות ולא עם רובוט או מענה קולי ממוחשב.

לעתים קרובות הלקוחות רוצים לשנות או לבטל נסיעה שהזמינו מראש. בדר"כ נסיעות לשדה התעופה מוזמנות כמה ימים מראש, ובהתאם לכך שעת ההזמנה ואזור האיסוף יכולים להשתנות מספר פעמים ע"י הלקוח עד מועד ההזמנה, בגלל סיבות כמו עיכוב בשעת הטיסה, או ביטול טיסה.

לעתים בתחנת המוניות שלנו אנו מקבלים ביטולי הזמנות לנתב"ג מכיוון שברגע האחרון בן משפחה מתנדב להיות "המונית" לשדה 🙂

נהג מונית ושימור לקוחות : מה חשוב לדעת?

3. מחיר תחרותי:

התחרות על הנוסעים: שוק המוניות בישראל תחרותי מאוד, תחנות המוניות בערים מתחרות על תושבי עיר הבית שלהן, ואפליקציות המוניות מתחרות בינן על הנוסעים ברמה ארצית. למרות כניסתן של יישומי המוניות הפופולריים לשוק המוניות הישראלי, תחנות המוניות הוותיקות מצליחות לקרוא תיגר על המותגים הגדולים.

לדוגמא:

מוניות הקסטל בתל אביב ואזור המרכז, מוניות 6868 באשדוד, מוניות קיראון בקריית אונו, מוניות רימון בסביון / גני  תקווה, מוניות ביאליק ברמת גן, מוניות שביט בגבעתיים, מוניות תל השומר ברמת אפעל, מוניות עזריאלי באזור מזרח ודרום תל אביב, מוניות המושבה VIP בפתח תקווה, מוניות ארמון בחולון, מוניות פיתוח בהרצליה, מוניות רמתיים בהוד השרון, מוניות המושבה ברמת השרון ועוד..

ביישובי הפריפריה הרבה יותר קל לתחנות "הקטנות" לתת פייט – פחות בתל אביב.

היישובים הגדולים שעדיין משגשגות בהן תחנות מוניות הן:

רמת גן, גבעתיים, קריית אונו, פתח תקווה, הרצליה, רעננה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, יהוד, שוהם, רמלה, לוד, נס ציונה, רחובות, מודיעין, ירושלים, חיפה, חדרה, אשדוד, ועוד..

אך למרות הכל, אין ספק שאפליקציות פופולריות כמו: גט טקסי ( gett taxi ), יאנגו מבית יאנדקס (yango by yandex  ), רקסי (raxi  ), ואובר ( UBER ) שולטות ביד רמה בשוק המוניות הישראלי. במספר כתבות שעשו על גט טקסי בעבר בתקשורת, אפילו העזו לקרוא להם "מונופול".

לכן  – חשוב מאוד שתחנת המוניות / אפליקציה, יציעו ללקוחות מחירי מבצע, קופונים, הנחות דרך חברות אשראי, מבצע חבר מביא מחר, כי המציאות אומרת שהלקוחות ברוב המקרים, בוחרים את שירות המוניות הזול יותר, ולא תמיד את חברת המוניות הכי איכותית.

דוגמא לתחנות שמציעות מבצעים והנחות אטרקטיביים במיוחד:

מוניות 007, מוניות הדר לוד בע"מ, מוניות הדקה ה 99, מוניות דרך צדיקים.

באגף האפליקציות, חברת יאנגו היחסית חדשה, והמתחרה הגדולה של גט טקסי, מציעה מבצעים של עשרות אחוזי הנחה לנסיעות פנימיות, או לנסיעות בינעירוניות.

4. נהגים עם ידע מקומי:

למרות שאנו בעידן WAZE פחות מבקשים הדרכה מהנוסעים לגביי מסלול הנסיעה, עדיין יש יתרון גדול לנהגי מוניות מקומיים שמכירים את אזור היעד, או את אזור הנסיעה. כמובן שאפשר למצוא בגוגל הכל אונליין בלחיצת כפתור, אך לדעתם של הנוסעים, אין כמו נהג מקומי שמכיר כל סמטה, קיצור דרך, וכל בית עסק בעיר.

5. נהגים ידידותיים:

צוות נהגים ידידותי הוא מפתח להצלחה בעסקים. מומלץ לנהגים לשאול את הנוסעים לשלומם, אולי אפילו לשאול את שמם, כמה מילים בודדות יכולות לעודד שיחה בין הנהג והנוסעים כדי ליצור נסיעה נעימה יותר.

6. מוניות נקיות וחדשות:

מסתבר שלקוחות מקשרים ( בצדק או שלא בצדק ) בין מצב המונית לרמת השירות. תפיסה זאת נפוצה מאוד בקרב רוב הנוסעים, ואני מניח שהם דיי צודקים.

כל הנוסעים ששוחחנו איתם ממליצים על סטנדרטים כמו:

מונית נקייה: כנראה הדבר הראשון שהלקוחות נחשפים אליו לאחר כניסתם לרכב.
הנהגים צריכים להקפיד על שטיפת המונית לעיתים קרובות, עדיף כמה פעמים בשבוע. מושבי ושטיחי הרכב צריכים להיות נקיים כדי לקבל ביקורת טובה, ודירוג טוב מהנוסעים.
הריח בחלל המונית: בדר"כ לקוחות לא אוהבים לנסוע במונית עם ריח של סיגריות, לא משנה עם הנהג מעשן, או הנוסעים, כשנוסעים עם חלונות סגורים בגלל שהמונית ממוזגת, או שיורד גשם, הרכב יריח כמו מאפרת סיגריות.
עבור נוסעים שמעשנים בעצמם – זה פחות נורא, עבור נוסעים לא מעשנים – במקרה הטוב זה לא נעים, במקרה הגרוע הנוסעים יכולים לבקש לרדת מהמונית לפני סיום הנסיעה. אף נהג מונית לא היה רוצה למצוא את עצמו במצב הזה.

7. בדיקות תחזוקה יזומות לנהגי התחנה:

מומלץ מאוד לכל תחנת מוניות לערוך בדיקות תחזוקה קבועות, לצי הרכבים שעומד לרשות הנוסעים. בדיקות לא מתכוננות למוניות של נהגי התחנה, יעילות מאוד במידה ורוצים לדעת באמת לאיזה נהגים חשוב לתת שירות ברמה גבוהה ללקוחות התחנה.

המצב המכני של המונית: תמיד עדיף צי מוניות חדש מהשנתונים האחרונים ( 2018 – 2019 ) אך לא כל נהג יכול להרשות לעצמו מונית חדשה שנת 2020.
במידה והמונית אינה חדשה, חשוב שנהג יקפיד על טיפולים בזמן לפי הוראות יצרן הרכב, על מזגן תקין (חימום / קירור ),
גלגל רזרבי להחלפה: או כל דרך אחרת לתיקון מהיר של תקר בגלגל.
אחת החוויות השליליות ביותר היא להיתקע עם מונית בצד כביש מהיר.

✦ יש לנו את זה, 7 הדברים החשובים ביותר שכל נהג מונית צריך לאמץ במידה והוא שואף להרחיב את מאגר הלקוחות שלו.

✦ אנו מאמינים שחשוב לספק ללקוחותיכם את החוויה הטובה ביותר, כדי לעודד אותם להשתמש בשירות שלכם שוב, ולהמליץ עליכם לאחרים. כמו כן, אנו סבורים כי מחיר תחרותי חשוב מאוד. .

✦ כל חברת מוניות אמינה צריכה לאמץ את המוטו הזה: השירות הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר.

נכתב ע"י ד"ר האוס – לתגובות – [email protected]

© כל הזכויות שמורות למוניות 007 – אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר. 

מידע שכדאי לדעת:

הזמנת מוניות בשדה"ת

הזמנת מוניות בשדה"ת – איסוף נוסעים 0723941777 איסוף משדה התעופה במונית ספיישל. כל מונית ספיישל בישראל מורשה לאסוף נוסעים משדה התעופה בן גוריון, אך רק

קרא עוד »

שירות משלוח מזוודות

עזרה בהעברת המטען מבתיכם למונית או לנתב"ג העברת מטען – דרך חדשנית לשפר את תהליך הנסיעה לנתב"ג מהו שירות העברת מזוודות? התמודדות עם העברת מטען

קרא עוד »

מוניות בוקרשט

תעריפי מוניות בוקרשט- שדה התעופה "אנרי קואנדה" 0723941777 תוכן עניינים:1. מוניות בוקרשט מידע2. כמה עולה נסיעה3. מחיר נסיעה משוער4. תעריף לקילומטר5. תחנות מוניות6. אשראי ונסיעה

קרא עוד »