מוניות הדר, גט טקסי, או כל נהג: מי הנהגים בתור המוניות בנתב"ג

ביטול המכרז בנתב"ג, והסרת הבלעדיות של מוניות הדר, השאיר פינה לא סגורה. אז כיצד ניתן לאתר מונית בנתב"ג מאז שבוטל מכרז המוניות לפני כמה שנים? שכן ביטול המכרז יוצר בלבול גדול וכאוס בקרב קהל משתמשי המוניות.
תור המוניות בנתב"ג
מי החברה עם הזיכיון לאסוף נוסעים מנתב"ג?

תוכן עניינים

מאז מהפכת המוניות בנתב"ג, כל נהג מזדמן יכול לאסוף נוסעים מנמל התעופה

לפני כמה שנים רק לחברת המוניות הדר לוד היה זיכיון לאסוף נוסעים מנתב"ג, היה לזה יתרון 1 בולט. במידה והיה צורך לאתר נהג מונית שנסעתם אתו, פשוט הרמתם טלפון לסדרן של מוניות הדר והסדרן היה יכול לאתר את הנהג יחסית בקלות.

במשך שנים היה ידוע כמעט לכולם, במידה ולוקחים מונית מתור המוניות בטרמינל 3 חזרה הביתה, היו אלה נהגי תחנת מוניות הדר לוד, שעמדו וחיכו לנוסעים בתור המוניות הארוך מחוץ לאולם קבלת הפנים בטרמינל 3, בקומה G.

למה חשוב לדעת מי הנהג שלקח אתכם מנתב"ג?

יש כמה סיבות –

אולי רציתם להתלונן על מחיר נסיעה מופקע שהנהג גבה, או שכחתם דבר יקר במונית ולא ידעתם לאן לפנות, אפילו אם הנהג דיבר לא יפה, והוריד אתכם מהמונית במקום הלא נכון תוך ניצול חוסר ידע – הייתה כתובת לאן אפשר לפנות, היה יותר קל איך לאתר את הנהג, ואם יש צורך אפילו להגיש תלונה, או לעשות בירור על המקרה מול הנהג.

ואם מדובר בתיירים, לנהג המונית קל הרבה יותר לנצל חוסר התמצאות במדינה חדשה, הרבה יותר קל "לעבוד" על מי שלא מבין "מי נגד מי", ופשוט לטשטש עקבות כדי שיהיה בלתי אפשרי לאתר את הנהג.

או במילים אחרות אפשר להגיד שהיה "אבא ואמא" במידה והיינו חוזרים עם מונית של נמל התעופה.

ביטול הבלעדיות של מוניות הדר אולי הוזילה מחירים, אך יצרה בעיה חדשה

אז מה קורה בימים אלה בנתב"ג? רשות שדות התעופה מנסה לעשות סדר בבלגן. במידה ואתם מגיעים לתור המוניות הסדרנים שלהם אומרים לכם לאיזה מונית להיכנס. ברגע שנכנסתם נותנים לכם פתק עם פרטי הנהג ועם עלות הנסיעה המשוערת, למרות שאתם יכולים "להסתדר" עם הנהג על צורת התשלום.

אך לעתים, לאחר אפילו יום או יומיים, אתם מגלים ששכחתם משהו במונית, או שהמחיר שנגבה מכם היה מופקע. ואז אתם מתחילים לחפש את הפתק שנתנו לכם בנתב"ג עם פרטי הנהג.

אבל אז "חוק מרפי" מנהל את האירוע, וכמעט בטוח שאת הפתק כבר זרקתם, כי לא חשבתם באותו רגע שזה הדבר היחיד שעשוי לעזור לכם לאתר את הנהג.

אז כדי שתבינו קצת יותר טוב מה קורה היום בתור המוניות בנתב"ג, אני אחדד את העניין עוד יותר.

נכון ל-2022, כל מונית שנכנסת לנתב"ג כדי להוריד נוסעים, יכולה מיד אח"כ להירשם לתור המוניות, כדי לאסוף נוסעים מנתב"ג.

לאחר שהנהג נרשם, הוא ממתין במגרש המוניות הייעודי, ולאחר המתנה ממושכת, הסדרן במגרש המוניות קורא במספר המונית לפי התור, ואז הנהג נוסע ל-"ליין" או ל-"תור המוניות הארוך" שאתם מכירים.

אז כשאתם עולים על מונית בנתב"ג – שתדעו, נהג המונית לא בהכרח יהיה שייך לתחנת מוניות כלשהי, או לגוף כלשהו.

נהג המונית הזה יכול להיות בלשון העם "חאפר", שעובד לבד.

מי יפקח על נהגי המוניות בנמל התעופה בן גוריון

שלא תבינו לא נכון, כל הנהגים בתור המוניות, הם נהגי מוניות מורשים, עם רישיונות, וביטוח כחוק. אבל ייתכן והם עובדים לבד. לעבוד לבד, כמובן מותר על פי חוק. נהג מונית לא חייב להשתייך לתחנת מוניות.

אז במידה ולא שמרתם את הפתק שנתן לכם הסדרן ברגע שעליתם על המונית, ואתם לא זוכרים שום פרט מזהה על הנהג או על המונית. ויהיה לכם צורך לאתר אותו כמה לאחר מכן, אתם תהיו בבעיה דיי גדולה.

ייתכן והנהג הגיע במקרה לנתב"ג מאזור קריית שמונה, או מאזור אילת, ואתם בכלל גרים במרכז. ככה שאפילו והצלחתם לאתר את הנהג, יהיה לכם דיי קשה להגיע אליו או להפך.

אין טעם שתנסו להיזכר אם זה נהג של גט טקסי, נהג של הדר, או נהג של מוניות הקסטל… כי הנהגים לא משויכים לתחנת מוניות ספציפית בתור המוניות. איתור הנהג הולך להיות קצת יותר מורכב מזה.

אם זה משהו ממש חשוב, אני מניח שאתם תגיעו שוב לנתב"ג, ואולי יש אפשרות לצפות במצלמות האבטחה כדי לראות לאיזה מונית נכנסתם.

ואני לא באמת יודע אם זה בכלל אפשרי.

אתן לכם כמה טיפים ועצות כיצד להימנע מסיטואציה מורכבת כזאת.

1 . כשהסדרן נותן לכם את פתק עם פרטי הנסיעה והנהג, אל תשליכו אותו, ואל תאבדו אותו. תשמרו אותו במקום שתזכרו למשך מספר ימים.
2 . לפני שאתם נכנסים למונית, נסו לקלוט כמה שיותר פרטים חיצוניים ייחודיים, שמבדילות את המונית הספציפית משאר המוניות בתור. ( לא תמיד יש פרטים כאלה ).
3 . בזמן הנסיעה שוחחו עם הנהג, ונסו לזכור פרטים ייחודיים אודותיו מהיכן הוא, או באיזה תחנה הוא עובד.
4 . שימו לב אם יש במונית מכשיר קשר עובד, זה אומר שהנהג משויך בוודאות לתחנת מוניות.
5 . במידה ויש טאבלט גדול שמותקן על הדשבורד במונית, ייתכן והנהג מחובר לאפליקציית מוניות כמו גט טקסי, יאנגו, אובר, רקסי, וכו' …
6 . לפני שאתם יוצאים מהמונית, הסתכלו היטב על המושב, וסרקו אותו מספר שניות עם העיניים, כדי לוודא שלא נפל לכם משהו מהכיס.
7 . כשאתם משלמים, בקשו מהנהג להדליק את האור בתוך הרכב במידה וחשוך, כך תמנעו טעויות שקשורות לתשלום וקבלת עודף.
8 . הסתכלו בתוך המונית בין הדלתות, לפי חוק, הנהג אמור להתקין 2 שלטים קטנים ובהם פרטי המונית ופרטי הנהג. במידה ויש כאלה, אתם יכולים לרשום לעצמכם את הפרטים. דבר זה יכול לעזור לכם מאוד באיתור הנהג לאחר מכן.
9 . לאחר שירדתם מהמונית, יש לכם הזדמנות אחרונה לרשום את מספר הרישוי של המונית, או את מספר הזכות הציבורית של המונית, שכתוב על דלתות הרכב.
10 . היו ערניים, קחו בחשבון שאין לדעת איך תסתיים הנסיעה, ותמיד עדיף להיות זהירים מאשר פזיזים.

כל הזכויות שמורות – "באגס" – שירותי כתיבת תוכן ומאמרים.
כל שימוש בתוכן ללא אישור מפורט בכתב מבעל האתר – אסור בהחלט.

מונית וברקע מטוס ממריא וכרטיסי אשראי

תשלום באשראי למונית לנתב"ג

הרבה נוסעים שואלים אותנו על אפשרות לשלם באשראי כשמזמינים מאיתנו מוניות אל/מ נתב"ג. לקוחות רבים מתקשרים ומבררים מראש האם ניתן לשלם בכרטיס אשראי ספציפי כמו ויזה, ישראכרט, אמריקן אקספרס, דיינרס, וכו'. .

תחנת מוניות הדר הכרמל

תחנת מוניות הדר הכרמל מעניקה שירותי מוניות והסעות בעיר חיפה והסביבה 24 שעות במחירים משתלמים.

סקירה של תחנת מוניות הדר עם

תחנת מוניות הדר עם מתגאה במתן שירות מוניות והסעות ייחודי ומקצועי לפרטיים ועסקיים באזור עמק חפר בסטנדרטים שאין שני להם המבטיחים בטיחות, אמינות, ואיסוף בזמן ביחד עם מחיר אטרקטיבי המתאים לכל כיס.

סקירה של חברת מוניות בת הדר

חברת מוניות בת הדר היא ספקית שירותי מוניות ביישוב במישור החוף הדרומי, ממזרח לעיר אשקלון, שירותי המוניות של החברה מתאימה לצרכים עסקיים ופרטיים. החברה נוסדה על ידי קבוצת שותפים בשנת 2003.