היכן תמצאו מחיר מונית זול יותר באפליקציה או בגוגל?

מחירי מוניות זולים באמת דווקא נמצאים ב..
"מדריך מוניות : מוצאים ומזמינים מונית זולה באינטרנט ב7 דקות"
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter

בדקו באינטרנט וחסכו עד 50% במחיר המונית

תוכן עניינים

אפליקציית מוניות עשויה להיות נוחה יותר, אך הזמנת מונית דרך אפליקציית מוניות לא בהכרח תהייה זולה יותר.

בשנים האחרונות אנו נחשפים לתחנת מוניות או חברות קטנות שמפרסמות שירותי מוניות מוזלים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, ורשתות חברתיות שונות.

הזמנת מונית דרך אפליקציה נחשבת "חכמה" יותר, ואופנתית יותר מהזמנת מונית ע"י שיחת טלפון לאחת התחנות המקומיות.

כמו כן, במידה ואתם מחפשים מונית לנסיעה ארוכה, או נסיעה בינעירונית שמחירה יכול להגיד למאות שקלים,

אני אמליץ לכם לחפש במנועי החיפוש השונים ברשת אחר מבצע שיכול להוזיל עבורכם את עלות הנסיעה בעשרות אחוזים.

חיפוש מונית בגוגל עשוי להיות בחירה חכמה עבור הארנק שלכם

הפופולריות של אפליקציות מוניות כמו גט טקסי, יאנגו, אובר, או רקסי, הגבירו מאוד את התחרות בשוק המוניות.

עסקי מוניות קטנים רוצים "להישאר במשחק", תחנת מוניות מקומית לא מוכנה להפסיד לתאגיד מוניות ללא מאבק.

"הנשק" שבחרו תחנות המוניות כדי להשיב מלחמה הם מחירים אטרקטיביים וזולים יותר מכל שירות מוניות אחר.

לדוגמה:

מחיר מונית לשדה התעופה נמוך יותר ב-30% לפחות ממחיר אותה נסיעה באפליקציה.

מסקר טלפוני שערכנו, מצאנו שניתן להוזיל עלויות, במיוחד בנסיעות בינעירוניות ארוכות.

לדוגמה:

מחיר מונית מחיפה לנתב"ג 398 ₪

מחיר מונית מירושלים לנתב"ג 207 ₪

מחיר מונית מאשדוד לנתב"ג  197 ₪

מחיר מונית מנתניה לנתב"ג 197 ₪

מסקנה : חיפוש אחר מבצע מיוחד בגוגל יכול להוזיל את עלות הנסיעה במונית בעשרות שקלים.

ייתכן ובחירה בתחנת מוניות מקומית היא לרוב הבחירה החסכונית יותר בנסיעה מחוץ לעיר.

בזמן מחסור במוניות לא תקבלו הנחה

כאשר הביקוש למוניות גבוה, ויש מחסור במוניות, הכוונה אין מספיק נהגים פנויים לנסיעות, זה הזמן שבו נהגי מוניות "מפצים" את עצמם על אותם מחירי מבצע והנחות שנתנו לנוסעים במהלך ימי חול – הכוונה, כשאין ביקוש גבוה למוניות.

אז מתי יהיה לכם קשה במיוחד להשיג מונית?

– סופי שבוע – החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד יום ראשון.

– חגים.

תכננו מראש

אם אתם מתכננים נסיעה חשובה בזמן "שעות השיא", אני אמליץ לכם לשריין מונית כמה ימים לפני מועד הנסיעה.

אם תחליטו להזמין ברגע האחרון ייתכן מאוד שלא תצליחו להשיג מונית או תקבלו מחיר גבוה מאוד לעומת מחיר הנסיעה האמיתי.

כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא מונית בתעריף מוזל
"גלו את השיטה הנכונה למצוא מונית בתעריף מוזל בעצמכם"

איך מתנהלות אפליקציות "שיתוף נסיעות" כמו אובר בחו"ל?

מעבר לים היכן שיש היתר לשירות אובר X לפעול, בזמן ביקוש גבוה למוניות וכשאין אפשרות למצוא מונית בתחנת המוניות או ברחוב, תוכלו להזמין רכב פרטי מאפליקציית שיתוף נסיעות כמו אובר, ליפט, יאנדקס, או בולט.

אך כדאי שתדעו מראש, בזמן שיש ביקוש גבוה למוניות ולכן מחסור במוניות, התמחור באפליקציות השונות יכול להיות יקר יותר עד פי 3 מאשר מחיר אותה נסיעה במונית.

מכיוון ששוק האפליקציות עדיין לא מוסדר, ואותן חברות יכולות לקבוע את מחירי הנסיעה בעצמם, הנוסעים בחו"ל משלמים לפחות כפול עבור אותה נסיעה.

השוואת מחירי מוניות לקבלת העסקה הטובה ביותר

כמו בכל תחום מסחרי אחרי, גם בענף המוניות תוכלו לערוך השוואת מחירים ע"י סקר טלפוני.

אתם יכולים לחפש בגוגל אחר עסקים שמפרסמים בגוגל, או להתקשר לכל תחנת מוניות מקומית בעיר שלכם, ואולי אפשר

לשקול גם בירור עם תחנות בעיר הסמוכה.

לדוגמה:

בתחנת מוניות בחולון הציעו לנו מחיר של 77 ₪ לנסיעה מחולון לתל אביב ואילו בתחנת מוניות בבת ים הציעו לנו מחיר של 71 ₪ עבור אותה נסיעה. המחיר כולל הזמנה טלפונית.

מכיוון שאין אפשרות לחפש השוואת מחירי מוניות בזאפ, אתם תצטרכו לעשות "עבודה" בעצמכם, ואולי תגלו פערים משמעותיים במחירי הנסיעות.

הערכה של עלות נסיעה לפני שאתם נכנסים למונית

ברשת ניתן למצוא מחשבון תעריפי מוניות, אמנם זהו רק אומדן ולא מחיר נסיעה סופי.

המלצה:

במידה ואתם מזמינים באמצעות אפליקציה, שימו לב אם מחיר הנסיעה המוצג לכם בהתחלה הוא מחיר הנסיעה האמיתי והסופי, או שמדובר בהערכת מחיר.

נושא זה מבלבל המון נוסעים, ולכן בסיום הנסיעה יכולים להיות מופתעים ממחיר הנסיעה האמיתי שיאלצו לשלם.

טיפ:

תוכלו לשאול את הנהג בכניסתכם למונית או לרכב הפרטי (תלוי מהיכן הזמנתם) אם זהו מחיר הנסיעה הסופי או רק הערכה.

גורם נוסף שיכול להשפיע משמעותית על זמינות מוניות :

מזג האוויר.

אמנם בישראל מזג האוויר בחורף אינו קיצוני כמו מקומות שונים בעולם, אך גם בישראל יש ימים סוערים מאוד בחורף או חמים מאוד בקיץ.

באחד המקרים הבולטים עליהם קראתי ברשת, אישה סיפרה ל-"שיקאגו טריביון" שהיא כמעט התעלפה לאחר שאובר גבתה ממנה 640 דולר עבור נסיעה משדה התעופה במהלך סופת שלג.

גם אצלנו במהלך ימים גשומים מאוד בחורף או ימים עם עומס חום קיצוני בקיץ, יותר אנשים יזמינו מוניות, וזמינות הנהגים הפנויים תהייה נמוכה משמעותית.

אך בישראל ענף המוניות מוסדר ומנסה להגן עליכם גם כשיש ביקוש גבוה למוניות ע"י מחירים מפוקחים הנקבעים ע"י משרד התחבורה, ונמדדים בזמן הנסיעה באמצעות מונה חכם דיגיטלי.

לכן, נכון ל-2020 הישראלים לא צריכים לדאוג מפני מחירי נסיעה גבוהים במיוחד בשעות השיא, מפני שרק מוניות עם מחירים מפוקחים מורשים להסיע נוסעים בשכר.

לתת טיפ לנהג עבור שירות בשעות השיא

נושא שנוי במחלוקת עולה לדיון הרבה פעמים, האם ראוי ונכון לתת לנהג מונית תמריץ או בונוס במיוחד עבור נסיעה.

אני בטוח שבדיוק כמוני ורבים מחבריי, ברגעים ספציפיים אולי בחג, או אחרי מופע כשאתם ממש עייפים, הייתם מוכנים לשלם כפול לכל נהג מונית שיסכים לקחת דווקא אתכם, ולא את החבר'ה שעומדים ברחוב מטר לידכם.

לדוגמה:

על נסיעה מתל אביב לחיפה תהיו מוכנים לשלם 700 ₪

לעומת נוסע שמוכן לשלם 500 ₪.

בחרתי דוגמה של נסיעה בינעירונית ארוכה בכוונה, כדי להמחיש עד כמה יכול להיות משמעותי הבונוס או התמריץ שנוסע יכול

להציע לנהג מונית כדי שיעדיף להסיע אותו.

אתם חושבים שזה פייר? כלפיכם ? כלפי הנוסע לידכם ?

הדעות חלוקות אני בטוח.

המצב הזה הוא פחות או יותר מה שקורה בימים אלה באפליקציות שיתוף נסיעות ברחבי העולם.

ויש לתופעה הזאת אפילו שם, קוראים לזה באנגלית :

"Surge Pricing"

ומי שמכיר את הפעילות של אובר בחו"ל מכיר את הביטוי הזה מזמן.

אם תנסו לתרגם את הביטוי לעברית בגוגל תקבלו מונח חסר משמעות כמו :

"תמחור מתח" או "מחיר זרימה" –

ביטויים שנשמעים כאילו נלקחו מנושא אחר לחלוטין 🙂

אך אני מניח שהם פשוט מתכוונים ל:

"תעריף נסיעה גבוה במיוחד שמשולם לנהג או לחברה בזמן שעות השיא או "הפיק" מבחינת ביקוש מוניות."

זאת ההגדרה פחות או יותר לדעתי.

ייתכן וזאת חשיבה מתקדמת שמתאימה לאופי התחבורה בימינו, או לאופי הקצב המהיר שהעולם מתנהל בו היום.

מצד שני, זה יכול להשאיר נוסעים רבים שידם אינה משגת לשלם מחירים משוגעים עבור נסיעה במונית.

בהתאם לכך נסיעה במונית יכולה להפוך להיות מוצר לעשירים… לא היינו רוצים לראות את זה קורה.

מה שקורה "בחיים האמיתיים" או בפועל.

בחיים האמיתיים כל החבר'ה הצעירים שיוצאים בסופי שבוע מכירים את הנהג שעוצר לידם לרגע שואל "לאן אתם?"

ואז אומר להם מה מחיר הנסיעה, מחיר זה בדר"כ אינו ניתן לוויכוח, והוא משקף את מצב זמינות המוניות באותו רגע נתון.

אני מניח שכמעט כולנו עברנו "תמחור שטח" של נהג מונית כשהוא יודע שאין הרבה מוניות פנויות באותו זמן.

סה"כ הנהג משקף עניין של היצע וביקוש.

למרות שהחוק במדינת ישראל אינו מאפשר זאת, נהג המונית מבקש את המחיר שמגיע לו לדעתו עבור "המוצר" שהוא מוכר.

הנוסע אינו חייב להסכים ואינו חייב לשתף פעולה, אך ניסיון של שנים מלמד, שהנוסעים ברוב המקרים דווקא כן משתפים פעולה, ומשלמים את הסכום שאותו מבקש הנהג. לפחות כך זה היה במשך שנים.

לסיכום:

גם בתחום המוניות, כמו בכל תחום מסחרי או עסקי, מחירי הנסיעה עלולים להיות מושפעים מהיצע וביקוש.

בימים רגילים תוכלו לקבל מחירי מבצע מעולים עבור נסיעות בינעירוניות ארוכות או עבור נסיעות לשדה התעופה.

בסופי שבוע או חגים כנראה שתשלמו לפחות בין 30%-50% יותר עבור אותה נסיעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *