מה עדיף הזמנת מונית בטלפון או באפליקציה?

לא ניתן להכחיש את העובדה שיותר ויותר בעלי עסקים עוברים להזמנות אונליין באתר או באפליקציה, בשנת 2024 ראינו גידול משמעותי של לקוחות המעדיפים להזמין מוצר או שירות באפליקציה מאשר בטלפון. אך האם המגמה דומה גם בתחום המוניות? בדקנו מה אנשים מעדיפים, הזמנת מונית לשדה התעופה בטלפון או באפליקציה.

תוכן עניינים

מונית וברקע מטוס ממריא וכרטיסי אשראי

ייעוץ לנוסעים: האם הזמנת מונית לשדה התעופה בטלפון יעילה יותר מהזמנה באפליקציה?

אם תחנת המוניות השכונתית שלכם מקבלת הזמנות עדיין רק באמצעות הטלפון כנראה שהיא מפסידה בגדול לענקיות המוניות גט טקסי ויאנגו. הזמנת מונית בעזרת הטלפון הפכה למשהו פרהיסטורי ששמור רק למבוגרים או לצעירים שלא מצליחים למצוא מונית באפליקציות.

אבל זה נכון רק לגביי הזמנת מוניות ביום יום, הכוונה, אנשים שצריכים מונית מתל אביב לרעננה חושבים מייד על גט טקסי או יאנגו, הם לא חושבים להזמין מונית בטלפון דרך תחנת מוניות.

המצב משתנה מאוד כשאתם צריכים להזמין מונית לנתב"ג. הזמנת מוניות לנתב"ג מתבצעת בדרך כלל מראש מכיוון שאנשים שצריכים להגיע לטיסה חוששים שיתקעו ברגע האחרון בלי מונית. 

כשאתם רוצים להיות בטוחים במאה אחוז שהשירות או המוצר יגיעו אליכם בזמן ולא יהיו טעויות או בלבולים אתם מעדיפים לדבר עם נציג אנושי – זה נותן לכם ביטחון. אם אתם צריכים להגיע לשדה התעופה בלילה או לפנות בוקר בזמן כדי לא לפספס את הטיסה אתם תוודאו פעמיים שהנהג יגיע בזמן. 

אם בחרתם להזמין מונית לשדה התעופה מאפליקציה אין לכם וודאות שהמונית תגיע אליכם בזמן או בכלל. האישור היחיד שיש לכם הוא שהאפליקציה מראה שאכן ביצעתם הזמנת מונית בשעה הזאת.

השאלה מה קורה במצב שהזמנתם מונית באפליקציה לשעה מסוימת אבל המונית לא מגיעה. . האם יש לכם מישהו לדבר איתו באותו רגע? שירות לקוחות פעיל? זה משהו שצריך לבדוק. 

אנשים המשתמשים במוניות באופן קבוע במיוחד כשהם נוסעים לשדה התעופה יודעים שהם מזמינים מונית בטלפון מתחנת מוניות הם יכולים לוודא בשיחת טלפון 24 שעות שהסדרן מודע להזמנה שלהם ויכול גם לבדוק שהמונית תגיע אליהם בזמן. 

ואפילו במידה שהמונית לא הגיעה מאיזה שהיא סיבה אתם יכולים להתקשר באותו רגע לתחנה והסדרן ישלח מונית אחרת. אם הזמנתם מונית לשדה התעופה מאפליקציה לאמצע הלילה והיא לא תגיע תוכלו לנסות לחפש נהג שוב באמצעות האפליקציה אבל לא בטוח שתמצאו. 

זה כמו דיון על אם אתה סומכים על טכנולוגיה או עדיין מעדיפים לשמוע קול אנושי כדי להרגיש בטוחים באמת. זה קצת מקביל למה שקורה בימים אלה אצל הבנקים. הם – הבנקים מנסים להעביר את כולנו להשתמש באפליקציות כדי שלא נצטרך להגיע לסניף. אבל הבנקים לא באמת משאירים לנו ברירה, קצב סגירת הסניפים שלהם לא משאירים מקום לספק, הכוונה שלהם בעתיד היא להישאר ללא סניפים בכלל או אם מספר סניפים בודדים בכל הארץ.

למה תחנות המוניות לא עוברות כולם להזמנת מוניות דרך אפליקציה?

תחנות המוניות השכונתיות בתקופה הנוכחית מתבססות בעיקר על הזמנות מאנשים המתגוררים סמוך לתחנה או על קהל לקוחות קבוע המשתמש בשירותי התחנה הרבה לפני הימים שהיה בכלל גט טקסי או יאנגו. הסיבה העיקרית שתחנות מוניות לא עוברות להזמנות דרך אפליקציות היא כי הם מבינים בדיוק את מה שניסיתי להסביר לכם בשורות הקודמות, האפשרות שעדיין יש אנשים שמעדיפים להזמין מונית בטלפון משאירה להם (לתחנות) קהל לקוחות שעליו אין להם תחרות עם גט או יאנגו. 

מעבר לכך, פיתוח אפליקציית מוניות יקר מאוד, כך גם עלויות התפעות ועלויות השיווק. רוב הסיכויים שלרוב תחנות המוניות הקטנות אין את הסכומים האלה. 

לסיכום:

לשדה התעופה עדיף להזמין מונית באפליקציה או בטלפון?

לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית. זה תלוי בכם, מה אתם מעדיפים? אתם אוהבים טכנולוגיה ומאוד רוצים לסמוך עליה או שאתם עדיין אוהבים לשמוע קול אנושי כשאתם רוכשים מוצר או מזמינים שירות? אנחנו בטוחים שאם היינו עושים סקר היינו מקבלים תשובות מכל הסוגים ומגלים שלמרות שנהוג להזמין היום הכל באפליקציות עדיין יש קהל גדול של אנשים שאוהבים לחייג לעסק ולשמוע קול אנושי. 

קישורים שימושיים:

דילוג לתוכן