אובר X : דעה אישית.

מיתוסים ואמת מאחורי חברת אובר.

לוגו מוניות לנתב"ג 007

במהלך השנים האחרונות רכשנו מידע מהתקשורת, שחלקו לא מדויק או לא נכון לגביי חברת ההסעות "אובר", והשירותים השנויים במחלוקת שהיא מספקת למיליוני נוסעים ברחבי העולם.

הגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים בנוגע לאובר, ולעשות קצת סדר בבלגן, כדי שתוכלו להבין – האם באמת אנחנו מפסידים מהגבלת פעילותם בישראל.

למי שעדיין לא מכיר: אובר – שירות הסעות או מוניות, ע"י נהגים פרטיים שנוהגים ברכבם הפרטי. ללא רגולציה, ללא חוקים, וללא הכשרה רשמית.

מחיר הנסיעה נקבע ע"י חישובים פנימיים של החברה.

כשתקראו את השורות הבאות, אולי תחשבו שאני נגד השירות של אובר. העניין הוא שאני ממש בעד הרעיון הכללי מאחורי "אובר". אין ספק, אם אפשר לחסוך כסף לצרכן, ולייעל את המערכת אני הראשון שיצביע בעד.

3 מיתוסים נפוצים בקשר לשרות אובר X:

מיתוס: חברת אובר מספקת שירות מוניות זול – "לואו קוסט".

מיתוס: הרכבים הפרטיים של אובר לא עובדים בשיטת מוניות ספיישל.

מיתוס: הרכבים של אובר אוספים נוסעים "על הדרך" – הנהג בדרך ליעד X, ורק אם הנסיעה המוזמנת היא לאותו כיוון, הנהג מקבל את הנסיעה.

לכתבות הכי מעניינות >>

הבאתי לכם נתונים שאספתי מהשטח לאחר שימוש באפליקציית "אובר" במקומות שונים באירופה.

* המחירים של אובר במקרים רבים יקרים יותר ממחירי המוניות המקומיות. לאובר יש מחירון פנימי, האפליקציה היא המונה, והמחיר ברוב המקרים נקבע על פי זמני הביקוש.

> בשעות השיא כשכולם צריכים מוניות – המחירים יקרים, בכל זמן אחר – המחירים דיי רגילים, פחות או יותר כמו של מוניות ספיישל.

עובדה: ברוב המקרים שנסעתי עם רכבים ונהגים פרטיים של אובר, קיבלתי שירות טוב, והצלחתי להגיע ממקום למקום כשלא היו מוניות זמינות.

חברת אובר, היום בין הגדולות בעולם בתחום המוניות / הסעות, צברה הון רב, ושווי של מיליארדים במשך השנים האחרונות. הרגולטור עמד מהצד והסתכל כאשר אובר פירקה את שוק המוניות וההסעות – מדינה אחר מדינה, עיר אחר עיר. מי שאמורים להגן ולשמור על פרנסתם של מאוד אלפי נהגים, לא הנידו עפעף.

לפי דעתי, "אובר" לא יכלו לעשות זאת, בלי "לשמן" את המערכת מבפנים. אני מניח שהם שכרו לוביסטים במיליונים, כדי לקדם את האינטרס שלהם בבית המחוקקים. אחרת – אין סיבה אמיתית למחוקק לגבות ולהגן על חברת טכנולוגיה, ללא שום קשר לתחום המוניות ( הם לא מחזיקים במונית 1 ) , וכך להרוס את פרנסתם של מאות אלפי נהגי מוניות ברחבי העולם.

"התירוץ" של הפוליטיקאים בדר"כ יהיה "אי אפשר לעצור את הטכנולוגיה" או "אובר היא חברת תחבורה שיתופית ( היא ממש לא ) , שמסייעת למיליוני נוסעים להגיע מנקודה A ל B במחירים זולים יותר, תוך הפחתת מספר כלי הרכב בכבישים, והפחתה של זיהום האוויר" ( גם לא ) .

למעשה – עם אובר אין לי בעיה. להפך. שיתחילו פעילות בישראל מחר בבוקר. הבעיה שלי היא שוב כמובן, עם מקבלי ההחלטות – המחוקקים, שטרחו להסדיר במשך שנים רבות את שוק המוניות עם אלפי טפסים, בדיקות, אישורים, ביטוחים, זכות ציבורית, מחירונים, תקינות, אגרות, רישיונות, וקורס לימודים מיוחד לנהגי מוניות.

ביום בהיר 1 רוצים לבטל את כל ההיסטוריה הזאת, בגלל בצע כסף. – באמת שאין סיבה אחרת.

כסף זה חשוב, אני מסכים איתם, אך פגיעה בפרנסתם של לפחות 40 אלף נהגי מוניות, ומשפחותיהם, היא פתרון לא מוסרי, ולא הוגן.

אתם כל כך מאמינים בשירות של אובר? מעולה.
רק אל תשכחו לפצות את כל הנהגים שעומדים להיפגע מהמהלך הזה.

כל האנשים שלקחו הלוואות, או שברו חסכונות כדי לקנות מהמדינה במאות אלפי שקלים זכות ציבורית להפעלת מונית – חייבים לקבל פיצוי.

בארצות הברית לפי ידיעות מהתקשורת – שווי הרישיון להפעלת מונית צנח לרצפה, ובגוגל יש המון כתבות חדשותיות על נהגי מוניות בדיכאון, וגם כאלה שממש שמו קץ לחייהם. – זה מה שקראתי – כן, זה מופיע בגוגל.

חסרון נוסף בשרות של אובר X – כמעט כל אדם יכול להיות נהג, ללא פיקוח רציני ואחראי. חברת "אובר" טוענת שהיא מבצעת סלקציה לנהגים. התחושה שלי אומרת שבמבחנים האלה דיי קל לקבל ציון "עובר".

אולי יעניין אתכם גם >>

המשיכו לדפדף באתר >>

אם תחפשו טוב בגוגל, תוכלו למצוא כתבות חדשותיות מהעולם על מקרים מאוד קשים לכאורה, שקרו בין נהגים של אובר לבין נוסעים. ועדיין, קשה לי לראות בחורה צעירה או ילד, עולים לבד על רכב פרטי של אובר, במיוחד במדינה שלנו.

המצב הביטחוני הרגיל אותנו להסתכל מעבר לכתף בסיטואציות מורכבות.

נהגי רכב ציבורי – צריכים לעבור סינון מחמיר וקפדני. המחוקק צריך לשקול בכובד ראש לפני שהוא שם בידיו של פלוני רישיון להסיע נוסעים בשכר.

למען האמת, אני חושב שאם הייתם יודעים בדיוק איזה מבחנים עוברים נהגי מוניות בישראל, ואיזה קורס ( לא מועיל ) הם עוברים לפני קבלת הרישיון, הייתם מרגישים קצת פחות בטוחים בנסיעה עם נהג המונית. חס וחלילה, אני לא מכליל ציבור נהגים שלם. אבל ראיתי בחיי כמה נהגי רכב ציבורי, שהרישיון היחיד שהייתי נותן להם זה לרכבת חשמלית בקניון, וגם זה בספק.

נהגי המוניות עובדים מאוד קשה לפרנסתם, המציאות הנוכחית גם ככה לא קלה עבורם. אחזקת מונית עולה אלפי שקלים בחודש.

אם שר התחבורה החדש יאשר את פעילות אובר בישראל, כמו שעלה באחת הכתבות לאחרונה בחדשות, זה יפגע בפרנסתם של אלפי משפחות בישראל.

אלפי נהגי מוניות יצאו לרחובות להפגנה קשה שתימשך זמן מה. כולנו מבינים שהשירות של אובר יפגע קשה בהכנסתם של הנהגים. אך קל לעצום עיניים כשזה לא נוגע לכיס שלנו.

בשנים האחרונות הטכנולוגיה "הוציאה לפנסיה" הרבה מקצועות שהפכו ללא רלוונטיים. הטכנולוגיה יכולה לשפר מאוד גם את תחום התחבורה הציבורית. אך כמו כל מהלך גדול, צריך לעשות את השינוי לאט לאט, ובזהירות רבה, כדי לא לפגוע באף אחד.

המקצוע שלכם עלול להיות הבא בתור, אף אחד מאתנו לא רוצה לאבד את פרנסתו. לכן, אל תשמחו במידה ואובר תפעל בישראל, מהסיבה הפשוטה, הנסיעה לא תעלה לכם פחות כסף. עלות הנסיעה תהייה פחות או יותר כמו עלות נסיעה במונית ספיישל.

הניסיון אומר שבהתחלה, כדי שנכיר את השירות שלהם, הם ייתנו לנו הנחות ומבצעים. אך לאחר כמה חודשים, המחירים יעלו, ולא יהיה שום הבדל בין נסיעה במונית ספיישל לנסיעה ברכב פרטי של אובר.

נכתב ע"י באגס – אימייל לתגובות:
[email protected]
»» כל הזכויות שמורות למוניות 007, אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר